I Mål

Då var man i mål efter 5 timmar och 32 minuter på cykeln. Nu är det i och för sig två dagar sedan jag gick i mål men två hektiska dagar har följt Cykelvasan där Cecilia hunnit med att sätta PB på 10 km på Midnattsloppets tuffa bana i Stockholm. Bra jobbat!
 
 
5 timmar och 32 minuter alltså. Riktigt roliga men även jobbiga timmar. Jag har länge drömt om att köra Vasaloppet på skidor och hoppas att jag i framtiden kommer göra det men det var ändå en härlig känsla att rulla in i Mångsbodarna, Evertsberg, Eldris och de andra stoppen längs vägen. Givetvis en mugg blåbärssoppa vid varje stopp men även saltgurka, buljong, bullar, banan och kaffe serverades. 
 
Kaffepaus i Hökberg
 
Det var en härlig stämning innan, under och efter loppet med många glada och uppiggande hejarop längs spåret. Vädret bjöd på mröka moln första två timmarna men sen hälsade regnet på under resterande tid. Var riktigt lerigt på sina ställen och jag fick spola av cykeln från en massa lera vid Hökbergs station. Dock, är det MTB-lopp så ska det vara lerigt och jäkligt i spåret! Vissa av cyklisterna hade lite mindre anpassade cyklar för att ta sig fram i terrängen men jag hoppas de kom fram till Mora ändå!
 
 
 
Sammanfattningsvis är min bild av Cykelvasan ett lopp som alla kan cykla rent tekniskt. Träningsmässigt behövs det givetvis några timmar mil i benen men tar man det lugnt så kommer man fram till slut! Jag gick ut lite för hårt för mitt eget bästa och hade det lite jobbigt efter 30 km. Tog det därför lite lugnt någon mil för att sedan öka på farten på slutet igen. Jag satte upp två mål för mig själv innan loppet. Ett, jag ska inte gå en meter av loppet, två, jag ska ta mig i mål på under sex timmar. Det var skönt att köra i mål i Mora och ha klarat båda målen. 
 
Veckan som kommer är det fullt fokus på Nattpuls Sölvesborg. Har ni inte anmält er så är det hög tid att göra det! Efter Nattpuls är det dags att börja jobba igen efter sex veckors semester och så kommer jag försöka få mer struktur även vad det gäller träning. Det blir en spännande höst!