Packlista Cykelvasan

Efter att ha delat rum med min älskling (se bild) inatt begav familjen Thege sig till Trollskogen i Hundfjället där Matheus stortrivdes bland trollen. När våra magar började kurra efter mat körde vi tillbaka till Lindvallen där vi åt en god lunch, minglade lite i mässområdet och sedan badade i Experiums äventyrsbad. En riktigt härlig dag!
 
 
 
Tillbaka i stugan var det dags att testa cykeln efter resan och att gå igenom all utrustning som ska med på loppet. På bilderna nedan ser ni en hel del som ska med men det krävs både mat och viss reservutrustning när cyklingen ska pågå i fem-sex timmar. Här är en packlista på vad jag kommer ha med/på mig:
  • Cykelbyxor med padding (blöja)
  • Cykeltröja
  • Armvärmare
  • Jacka
  • Strumpor
  • Hjälm
  • Glasögon
  • Vantar
  • Energybars
  • Energygels
  • Energykulor
  • Ryggsäck med sportdryck
  • Pump
  • Extra slang
  • Redskap för att få bort däcket vid slangbyte
  • Vattenflaska
  • Miniverktyg
  • Cykeldator Garmin Edge 510 med pulsband
  • Nummerlapp
Jag tror jag fick med allt där! Imorgon är det dags, jag startar kl 12:45.
 
 
 
 
 
Cykelvasan - mtb - packlista - trek
Anonym

Heja heja!!❤👏👊