Cykling

 
Ett av tre delmoment i en Ironman är cykling och det är den träningsformen som jag idag är mest bekant med och som jag utövar regelbundet. Idag var det dags för ett långpass på mountainbike (MTB) tillsammans med Sölvesborgs Cykel och Sportklubb och om två veckor ska jag köra Cykelvasan. Det blev dryga 53 km och härliga 643 höjdmeter. Ryssberget har oändligt med stigar och grusvägar att kryssa fram på och jag tror vi tog oss in en bit i Skåne innan vi vände hem till Blekingeland igen. Var ett bra gäng på nio personer som var ute i drygt tre timmar. 
 
 
Cykelvasan går till stor del i samma spår som Vasaloppet och det ska bli en härlig upplevelse att få rulla in i Mångsbodarna, Evertsberg, Eldris och de andra depåerna längs banan. Håller tummarna för fint väder, 2014 var det kallare vid Cykelvasan än vid Vasaloppet...
 
 
 
Jag kommer lägga mycket fokus på cyklingen i inledningen av min resa då jag anser att jag är för tung för löpning och kommer därmed avvakta med det tills jag kommit ner 20-30 kg. 
 
Jag fastnade för cykling som träningsform för ca 1,5 år sedan och har sedan dess cyklat regelbundet, både MTB och Landsvägscykling. Det är en träningsform som är skonsam för kroppen och som kan utföras både i grupp och ensam. Har du inte testat cykling så vill jag tipsa om det, du kommer bli biten! 
 
Jag vill avsluta med att tacka alla som önskat mig lycka till och som lovat att följa och stötta mig. Det kommer behövas och det känns superbra att veta att ni finns där. 
Anonym

Önskar dig all lycka mot detta äventyr :)
Följer gärna med på någon cykel runda på berget;)

Svar: Det får du gärna göra. Ska höra av mig när det är dags för en tur.
Anders Thege

Anonym

Mvh bergwall på extra