En härlig vecka är slut

Söndag kväll, är precis hemkommen från ett simpass och jag tittar tillbaka på en bra vecka både träningsmässigt och privat. Har gjort två simpass, två löppass och ett långpass på cykel. Är väldigt glad att jag lyckades springa fem km i sträck och ser nu fram mot att öka på mina löppass ännu mer. Visst kände jag av det dagen efter, främst i min klumpfot men även lite i mina knä som inte alls är vana vid den belastningen, men inte värre än att jag kunnat gå och träna obehindrat. 
 
Simningen är där jag har kämpigast. Har simmat två stycken pass á 1000 m men får stanna vid varje vändning för att få ner pulsen och hämta andan. Känns fortfarande som att jag får in för lite luft vid varje inandning. Jag vill få till minst två pass i veckan framöver så jag får kontinuitet i vattnet och förhoppningsvis förbättrar mig. 
 
Veckans höjdpunkt var helt klart lördagens långpass på cykel. Henrik "Greven" Thagesson har länge pratat om att han vill testa landsvägscykling och nu var det dags. Vi gav oss av vid kl 7:20 på morgonen och siktade in oss på Karlshamn. Henrik tryckte på bra och sa flera gånger på vägen till Karlshamn att han "inte kände något" och "skulle kunna cykla läännngggeee". Vi tog en frukostfika på Christins och bestämde oss för att cykla om Asarum på vägen hem. 
 
Nu började jag se visa trötthetstendenser hos Henrik (pratade inte lika mycket och gick ner och la sig i suget bakom mig) men han höll humöret uppe bra. Han stora mål var att cykla längre än vad Hörviksprofilen Christian Nilssons någonsin gjort (54 km). 
 
Med ca 10 km kvar till Sölvesborg fick vi stanna så Henrik kunde stretcha och nu var han riktigt sliten. Sista milen fick jag puscha och heja på honom rätt bra men han tog sig hem och hade då cyklat 70 km. Bra jobbat Henrik! Själv blev det 91 km på den vita springaren. Här följer ett litet bildkollage från cyklingen..
 
Fortfarande pigg på väg till Karlshamn
 
Fika på Christins i Karlshamn
 
Nu börjar han se lite sliten ut... Dryga 20 km kvar till Sölvesborg
 
Vackert mellan Sandbäck och Gammalstorp
 
Fick stanna och stretcha med ca 10 km kvar till Sölvesborg
 
Hemma!
 
Träffade Henrik på kvällen när vi var på samma dopfest och efter lite diskussioner med hans sambo verkar det som att han kommer slå till på en cykel. Kul! 
 
 Idag har regnet öst ner nästan hela dagen men vi lyckades pricka in en timmes lucka och tog en familjerunda på Stiby-Backe. Superhärligt att få komma ut tillsammans allihopa och Matheus gick nästan hela biten upp till toppen själv. 
 
 
Imorgon börjar en ny vecka med nya utmaningar!