I'm back!

Efter över en veckas frånvaro från bloggandet var det skönt att sätta sig med paddan i knäet igen och få börja skriva av sig lite. I mitt senaste inlägg skrev jag att jag skulle iväg på tjänsteresa och jag var borta torsdag till söndag föregående vecka. Tyvärr drog jag på mig en elak förkylning som även satte sig på bihålorna så jag har inte kunnat träna på hela veckan. Känner mig bättre nu och planerar att komma igång med träningen igen på måndag. Är jobbigt att inte kunna träna men samtidigt är det viktigt att lyssna på kroppen för att inte dra på sig något värre och mer långdraget. 
 
Under tjänsteresan, som gick till Italien, hann jag med en löprunda samt en rolig aktivitet med övriga deltagare när vi körde downhill på mountainbike. Totalt tog vi oss ner 1200 höjdmeter och toppfarten var 60,6 km/h. Kul var det i alla fall!
 
Löprunda på morgonen i vackra Stresa, Italien
 
 Cykling när den är som roligast! 
 
Som sagt så har det inte varit någon träning i veckan men jag har hunnit med ett besök på Spirit Lifestyle för att göra en kroppsscreening. Vi gick igenom min kropp och testade rörlighet och styrka. Har alltid sett mig själv som ett kylskåp när det gäller vighet och fick väl det mer eller mindre bekräftat. Jag hade bra rörlighet i mina knä men det var nog det enda som var riktigt bra. Har fått med mig en massa övningar som jag ska göra fyra dagar i veckan men jag tror stenhårt på att det kommer göra mig starkare och mer rörlig vilket i sin tur kommer hjälpa mig mot Ironman 2018.
 
Fredrik Assarsson visar övningar för att göra mig rörligare och starkare
 
Fick köpa in lite rekvisita för att Kina göra mina övningar 
 
Det fina vädret ser ut att hålla i sig så jag hoppas det ska bli en riktig cykelhöst för nästa vecka kör vi igång med träningen igen!