Gästspel

En summering av de fyra senaste veckorna visar att jag genomfört följande pass:
 
9 simpass (11675 m)
9 cykelpass (237 km)
5 styrkepass
3 vattenlöpningspass 
2 powerwalk
 
Totalt är det 28 genomförda pass på 28 dagar. Varje vecka har jag haft en vilodag och sex dagar där jag tränat minst ett pass per dag. 
 
Jag känner mig fortsatt stark och det är en känsla jag såklart gillar och som inspirerar mig till att ta i ännu mer på mina pass. Samtidigt är det skönt att ha en tydlig träningsplan från min "coach" så det blir en bra mix i passen. Tidigare har jag bedömt mina träningspass efter hur trött jag är eller hur mycket träningsvärk jag får. Nu är det skönt att veta att när mina intervaller på cykeln är klara så är passet klart, jag behöver inte köra lite extra för att känna mig helt slut. Eller när jag, som i helgen, satte mig på min MTB och cyklade en lugn runda med min frus systers sambo och veta att den träningen också är viktig. Jag känner mig trygg och säker på att jag får ut maximalt av varje timme jag tränar och det är en skön känsla. 
 
Mitt knä fortsätter dock att bråka med mig och när jag igår, vid en promenad med familjen, sprang och lekte med Matheus när han cyklade fick jag ont direkt. Jag vet att sjukgymnastik tar tid men det är väldigt frustrerande att inte kunna springa ens en liten bit utan att få ont. 
 
Avslutningsvis tänkte jag skriva några rader om ett gästspel jag gjorde på ON Training Beach i veckan som gick. Ola skickade ett meddelande till mig efter lunch i tisdags och sa att han saknade en spinninginstruktör till kvällens pass. Jag hade aldrig gjort något sådant men ville såklart hjälp Ola och sa ja. Jag körde ett pass med de åtta tapra deltagarna som de nog aldrig varit med om innan. Ingen hade hört ordet kadens innan och vi ägnade halva passet åt teknikträning för cykel. Andra halvan körde vi intervaller och de såg ganska trötta ut efteråt i alla fall. Jag hade superkul och jag hoppas deltagarna hade det också. Vi får se om det blir några fler gästspel i framtiden och om det då kommer några deltagare återstår att se.
Spinning - cykling - ironman - ontraining - ontrainingbeach - träning