Orosmoln över mitt knä

Träningen fortlöper riktigt bra just nu och jag skulle så gärna vilja skriva att allt är frid och fröjd. Tyvärr är det inte så och mitt knä som jag fick ont i i mitten av december spökar fortfarande. Smärtan är visserligen inte närvarande hela tiden som den var i början men får jag en vridning i mitt knä så gör det riktigt jäkla ont. Smärtan sitter nästan nedanför för knäet men strålar upp både på insidan och utsidan. Har gått hos sjukgymnast under fyra veckor där jag får akupunktur och laserbehandling. Hennes gissning är att ledbandet fått sig en smäll och att det behöver få tid att läka. Akupunkturen och laserbehandlingen ska påskynda "självläkningen" och jag kan känna dagen efter en behandling att det gör lite mer ont än dagen innan. Som komplement till behandlingen kör jag vattenlöpning. Först trodde jag att jag skulle springa på botten av bassängen men det visade sig att det är precis tvärtom. Jag tar på mig en sorts flytväst runt midjan och sedan löper jag på i den djupa delen av poolen. Blev 50 minuter under förra passet och ska försöka få till två pass per vecka framöver. Ska inte vara jättelångt från vanlig löpning och jag tänkte blanda in lite intervaller i passen. 
 
 
Jag känner såklart en oro över detta men den övriga träningen påverkas inte av smärtan och jag kan gå för fullt båda med simning, cykling och styrkepassen. Jag får till rätt träningsmängd även om det ibland kan bli lite väl mycket cykling och det känns skönt. Kan jag fortsätta bygga kondition och styrka som jag gör idag så borde jag kunna klara löpningen och den kommer igång framåt våren. Jag ska ändå "bara" springa en halv maraton till sommaren...
 
Två glädjeämne i min övriga träning är att jag dels gjort mitt första simpass med en snittid under 2 min/100 m. Jag låg länge och snittade 2:30 min/100 m så procentuellt är det en bra förbättring. 
 
 
Jag har även, idag, ökat på vikterna på mitt styrkepass och gjorde bland annat två set med sex reps på 100 kg i benböj. Är underbart att känna sig snabbare och starkare med tiden, det är ju trots allt därför jag tränar!