Det har hänt en del...

... sedan jag bloggade sist. Det ska dock påpekas att det varit lågsäsong gällande "riktig" träning sedan Ironman Jönköping och därför har även bloggandet blivit lite lidande och inte prioriterats. Som rubriken antyder har det ändå hänt en del sedan jag hörde av mig senast. Min plan är att kortfattat gå igenom de viktigaste händelserna nu.
 
Att simma till Hanö
En onsdag i början av augusti, efter att ha granskat väderprognosen under flera veckor, bestämde jag att det var dags att simma till Hanö två dagar senare. Prognosen sa obefintlig vind och det var precis vad jag väntat på. Det var ett flertal personer som aviserat sitt intresse för att följa med och simma och jag skickade ut meddelande till de intresserade och sa att det var dags om två dagar. Efter ett avhopp på fredagsmorgonen blev vi tre stycken som träffades hemma hos gamle riksdagsmannen Jeppe Johnsson i Hörvik, vars brygga skulle fungera som start för vårt äventyr. 
 
Själva simningen tog drygt 2 h och 20 minuter och var 5 km lång. Vi hade självklart följebåt med kapten Nils Karfwin med oss under färden mot Hanö där vi kunde bli upplockade om något skulle hända. Just Nils har länge haft som dröm att simma till Hanö men han fick nöja sig med att övervaka oss, vilket han gjorde med bravur!
 
Varför simma till Hanö är en fråga som jag fått flera gånger nu efteråt. Svaret är såklart: varför inte! Det gäller att ta varje chans att göra något som du kan minnas resten av livet och detta är just en sådan sak. Blekinge Läns Tidning snappade upp vårt lilla äventyr och det blev en artikel i tidningen som har lett till flertalet kommentarer och pratstunder med personer som jag känner och med personer som jag inte har en aning om vilka de är. 
 
Det är dags att börja simma mot Hanö!
 
 
 
Framme på Hanö!
 
Nattpuls
För fjärde året i rad arrangerade jag och min vapendragare  William Leandersson Nattpuls och det blev ett toppenarrangemang även i år. Det är så otroligt mycket slit under flera månader för att allt ska fungera perfekt under en timmes lopp. Vi har fått bra med rutin nu men det är mycket som ska klaffa och många som hjälper oss för att det ska fungera. Jag vill rikta ett stort stort tack till er alla som gör detta möjligt! Under 2018 blir det ett Nattpuls utan min närvaro då jag kommer köra slut på mig fullständigt i Ironman Kalmar. 
 
Årets stora nyhet Barnloppet var en stor succé!
CRAFT var med som sponsor till årets lopp och levererade grymt snygga tröjor till löparna!
 
Operation
Torsdagen 31 augusti var det dags för att operera mitt knä och därmed plocka bort en del av menisken i mitt vänstra knä. Jag var på plats på Sjukhuset i Hässleholm kl 07:00 och drygt två timmar senare var ingreppet klart. Fyra små hål gjordes i mitt knä och förutom att klippa bort en del av menisken slipades en hel del brosk bort. Operationen gjordes med lokalbedövning så efter 40 minuters småpratande med narkossköterskan, som hade stuga i Sandviken och ofta var i Hällevik, fick jag sitta knappt två timmar och vänta innan jag åkte hem. Vi var tillbaka i Sölvesborg redan 11:30! Doktor Kloow trodde det främst varit brosket som orsakat smärta och trodde jag skulle vara tillbaka redan i höst med 100% träning. Så jäkla skönt att höra!
 
 
Jag använde kryckorna fram till tisdagen efter operationen och var tillbaka på jobbet på onsdagen. Visst har det gjort lite ont men jag tycker ändå det har gått förvånansvärt smärtfritt fram tills nu. Imorgon (måndag) ska stygnen tas bort och sedan blir det rehab med sjukgymnast. 
 
Största utmaningen efter operationen var att Cecilia skulle springa Helsingborg Maraton två dagar efter ingreppet. Min bror kom ner till Helsingborg och räddade helgen men jag lyckades ändå få ihop över 11000 steg! Tack Robin för att du kom och hjälpte oss!
 
Avslutar med att hylla min underbara fru Cecilia som gjorde ett kanonlopp i Helsingborg. Trots stora problem med behinnor innan loppet och kramp under loppet tog hon sig runt på ett tuff bana. Du är bäst Cecilia!
 
Världens bästa Cecilia!
 
 
 
ironman - simning - öppetvatten