Race Report - del 1

Det har nu gått nästan två veckor sedan jag genomförde Ironman 70.3 i Jönköping och jag har njutit av tiden efteråt. Eller kanske inte första fyra-fem dagarna för då var skoskaven och träningsvärken hemsk men det glöms snabbt bort och kvar är den där goa känslan av att ha lyckats med något som varit i fokus under lång lång tid. Detta var förvisso ett delmål under min resa mot Ironman Kalmar nästa år men med de förutsättningar jag åkte till Jönköping med gjorde att jag visste det skulle ta tid att ta sig i mål. 
 
Denna del av min Race Report kommer handla om dagarna och timmarna innan starten. I nästa inlägg går jag igenom själva loppet.
 
Vi åkte till Jönköping med målet att vara på plats vid lunch på fredagen. Det skulle hållas en "race briefing" med obligatorisk närvaro kl 17 och vi gav oss iväg vid kl 9. Dagen innan hade jag cyklat en liten runda och hamnade då mitt i någon klistergrus som lagts ut på vägarna och körde punktering med en massa jack och hål i själva bakdäcket. Jag hade köpt ett gäng slangar att ha med mig men inget däck så det fick bli en runda till alltid lika trevliga och seriviceinriktade Fredrik på Sölvesborgs Velo. En paus på 20 minuter och ett nytt däck var på vilket gjorde att vi kunde fortsätta resan mot Jönköping. 
 
Vi har glastak på vår bil och därigenom såg vi att cykeln skakade rejält på taket och efter fyra stopp lyckades vi få ordning på det och resan kunde fortgå utan problem. 
 
Race Breifingen var bra och gav ett litet lugn när många av de frågor som snurrade i huvudet besvarades. 
 
Race Breifing innan loppet
 
Efter mötet blev det middag på Pinchos tillsammans med familjen Mallo.
 
Den "obligatoriska" bilden vid loggan fick inte missas.
 
Under lördagen åkte Cecilia och Matheus  till en lekpark så jag kunde packa mina påsar till loppet i lugn och ro. 
Är en del som ska med och det gäller att inte glömma något!
 
 
Söndag - Race day!
 
Det var många triatleter på vårt hotell och frukosten serverades redan kl 06:00 trots att det var söndag. Jag hade känt mig ganska lugn under fredagen och lördagen men nu hade jag lite svårt att äta och kände att det nog flög runt en och annan fjäril i min mage. Fick i mig lite ägg och bacon men inte så mycket som jag hoppats på. Jag gick på toa både en och två gånger innan jag pussade Cecilia och Matheus farväl och begav mig till cykelområdet för att sätta dit mina vattenflaskor och pumpa mina däck. Cyklen hade jag checkat in på lördagen. 
 
Jag ställde mig i området med alla cyklar och bara försökte njuta av morgonen, njuta av att det äntligen var dags! Jag var inte på plats för att prestera en viss tid utan jag var på plats för att njuta och casha in all träning jag gjort under nästan ett år. Jag pumpade mina däck, slog en sjua och gick sedan bort till simstarten där jag gjorde mig redo för simningen! Nu var det inte lång tid kvar tills kanonen skulle skicka iväg oss...