Cykelvasan

Under tisdagskvällen packade vi bilen full för att kunna lämna redan klockan 04:00 på onsdagsmorgonen. En lånad takbox (tack Wille och Lotta) fylldes med väskor när bilens bagage var fylld med en barnvagn. Det är superkul att hela familjen är med (utom Nala som är hos farmor och farfar) och att vi gör denna resa till en liten semester. Vi har nu en heldag imorgon torsdag där vi ska njuta av Dalarnas underbara natur.
 
Resan hit gick över förväntan, det är svårt att veta hur en kille på 2,5 år klarar en bilresa på dryga 70 mil, men Matheus har klarat detta med bravur! Vi tog en frukostpaus i Skövde på Clarion Collection och en lite bensträckare innan vi körde vidare mot Vansbro där det blev lunch. 
 
 
 
Vi bor i en stuga modell äldre i Kläppen med skogen bokstavligen in på husknuten. Vi har bara sett en annan bil i samma område men det kommer säkert mer folk under morgondagen. 
 
 
På fredag är det alltså dags att cykla Cykelvasan Öppet Spår. I år är 22 000 cyklister anmälda till Cykelvasans olika lopp och det ska bli en riktigt rolig utmaning att kämpa sig fram de 94 kilometerna till Mora. Jag har ingen direkt måltid utan mitt mål är helt enkelt att ta mig genom loppet. Jag har aldrig tidigare cyklat så långt. Kollade på förra årets tider och vinnaren Alexander Wetterhall gick i mål på tiden 2 timmar, 44 minuter och 35 sekunder. När jag cyklade Lidingöloppet MTB förra året hade jag nästan dubbla tiden som segraren. Tror inte jag kommer klara det denna gången. 
 
Jag har fått en del frågor om det går att följa mig under loppet och det finns några olika alternativ. Jag kommer själv lägga ut en länk på facebook som heter "Live Track Cykelvasan" där min telefon står för förmedlingen men dels har denna uppkopplingen en tendens att brytas ibland och dels vet jag inte heller om batteritiden i min telefon kommer klara hela loppet. I appen Vasaloppet Sommar går det att följa oss cyklister med mellantider och beräknad måltid. Kostar 10 kr per cyklist. Det går även att skicka ett sms till 72700 med texten VASA CVOS 11214 för att få smsinformation med mina mellantider. Kostar 35 kr.