Mat

Jag älskar mat! Jag älskar också godsaker som godis och efterrätter och det är givetvis det som är den stora anledningen till att jag ser ut som jag gör. Tränat har jag alltid gjort så det kommer inte bli den stora utmaningen för mig (även om tiden till träning ibland kommer bli en utmaning i sig) utan det blir kosten. Jag har, som många andra, testat både det ena och andra (LCHF, äta lite fett, äta lightprodukter, periodisk fasta m.m)  men nästan allt bygger på att du inte ska äta vissa saker. Jag kommer framöver äta allt men istället fokusera på hur mycket jag äter och när jag äter vissa saker. Dagar jag tränar kommer kolhydrater som pasta, potatis och ris finnas med på tallriken medans de dagar jag inte tränar kommer tallriken domineras av grönsaker. Jag försöker äta ekologiskt och så "rena" produkter som möjligt (exempelvis grädde och smör istället för lättgrädde och margarin). Idag bestod middagen av stuvade makaroner med ugnsstekt falukorv, typ allt det "dåliga" man kan tänka sig men jag hade som tur var planerat in ett träningspass på kvällen. 
 
Träningspasset var planerat att vara backintervaller på MTB på Stiby-Backe. Upp till toppen fem gånger och runt berget mellan varje gång. När jag kom ut till förrådet fick jag dock tänka om. Punktering på cykeln efter långpasset i söndags. Kul... Har bytt slang någon gång innan när jag varit ute i skogen men det tar mig minst 30 minuter och klockan var 19:45 så det blev till att tänka om. 
 
Istället tog jag bilen till On Training Beach i Hörvik och körde cirkelträning istället:
 
Fyra varv med 10 rep
Squat med Kettlebell 16 kg
Svingar KB 16 kg
Russian Twist 12 kg
Sit-ups
 
Sen fyra varv 
Push Press 50 kg
Marklyft 80 kg
Triceps mot bänk
Sneda Sit-Ups
 
Avslutade med fyra vändor utfallssteg genom lokalen med 16 svingar KB vid varje vändning. Kändes gött i kroppen med lite styrketräning som omväxling.
 
 
 
 
Imorgon ska jag försöka hinna med lite trädgårdsarbete innan regnet som ska komma börjar falla. På kvällen är det dags för DM-final där Hörviken tar emot Karlshamn. Heja DI Gröne! 
 
 
 
Anonym

💪