Resan börjar här

Då var det min tur. Min tur att nå mitt mål alltså. Jag ska genomföra en Ironman 2018 och denna blogg kommer handla om min resa dit. En del av er kommer säkert småskratta lite eller skaka på huvudet, men jag SKA nå mitt mål.
 
Vem är då jag och varför startar jag en blogg om min resa? Jag kommer beskriva mig mer ingående i senare inlägg men för den som inte känner mig är jag en 34 år gammal pojke boende i Hällevik tillsammans med min underbara fru, son och hund. Jag har alltid tränat men också alltid varit överviktig. Idag stannar vågen på 132 kg och jag har många gånger försökt, och delvis lyckats, gå ner i vikt men sen gått upp de tappade kilona igen. Nu ska jag fokusera på min dröm och mitt mål att genomföra en Ironman istället för att jaga kilon på vågen. Denna bloggen kommer fokusera på vad som krävs av mig för att klara att genomföra denna kraftansträngning både gällande träning och kost. Hur bra det går för mig kommer dock inte handla om vikt utan om hur min träning och kost fungerat. En bra vecka kan vara tre till fyra väl genomförda träningspass och inte -1 kg på vågen.
 
Vad är då en Ironman?
Jo, först simmar man 3,86 km, sen cyklar man 18 mil för att avsluta med att springa en maraton (4,2 mil). Inte mer och inte mindre.
 
De närmaste dagarna tänker jag skriva mer om mitt tänkta upplägg och lite mer om mig själv. Jag hoppas du vill fortsätta följa (och gärna stötta) mig för min resa börjar här och nu!
ironman
Anonym

Jag kommer att följa dig och ha koll på dig, bara så att du vet.............

Helen Schön Svärmor

Jag kommer att ha koll bara så du vet. Stötta dog såklart till 100% jag vet att du fixar detta!!!😊😊

Jeppe

Fan du kommer ju bli livsfarlig i nakenloppet nu ju;)

Svar: Haha, ta det lugnt nu och låt mig börja i lugn takt :-)
Anders Thege

Könne

Lycka till Adde, du är grym!

Henrik

Lycka till det kommer du att fixa Adde!

Helen

Följer dig hela tiden du är grym😊