Att få tiden att räcka till

Jag jobbar heltid på Sölvesborg-Mjällby Sparbank vilket innebär arbete från kl 08:00 varje dag till kl 16:00 tre dagar i veckan och två dagar där jag slutar kl 18:00 och kl 15:00. Ganska normalt tror jag för många, att vara borta från hemmet i så många timmar. Efter jobbet ska hund och barn hämtas och det ska lagas middag, något som vi i familjen Thege anser vara en viktig träffpunkt på eftermiddagen/kvällen där vi sitter ner tillsammans och pratar om dagen. Tyvärr är vår son en "slowstarter" när det kommer till att äta och flera gånger i veckan sitter vi minst en timme vid matbordet tillsammans, ofta har jag och Cecilia hunnit äta klart innan Matheus ens börjat äta.
 
Utöver arbete och matlagning så har vi en hund som behöver komma ut och röra på sig varje dag samt alla andra sysslor som krävs för att få hemmet att fungera. Här tar Cecilia ett stort ansvar men jag försöker bidra så gott jag kan.
 
Sist ska minst sju timmars sömn tryckas in i schemat.
 
Det är nu som träningen ska planeras in i schemat. Både min och Cecilias. Cecilia tränar tre dagar i veckan och helst direkt efter jobbet vilket funkar bra för mig. För att få ihop det berömda vardagspusslet tränar jag gärna innan jobbet, tidigt på morgonen, eller sent på kvällen när Matheus har kommit i säng och disk och annan marktjänst är avklarad. Visst kan det vara tugnt att sätta sig i bilen kl 20:00 en tisdagskväll för att köra sin simträning i Bromölla eller gå upp kl 05:00 för att hinna med cykelintervallerna innan Matheus ska till dagis, Nala till hunddagis och jag ska vara på jobbet kl 08:00 men det är det värt. Att få tid tillsammans med familjen ger energi som jag sedan kan använda när jag tränar. Att få den extra kramen och pussen av Matheus och ett "gojatt pappa" innan han ska lägga sig är en riktigt energiboost, den vill jag absolut inte vara utan!
 
Att gå in i ett kallt förråd kl 05:30 en onsdagsmorgon för att cykla kan vara helt underbart ibland!
 
Söndagar kl 19:30 och tisdagar kl 20:30 är det simträning
 
Föregående veckan var första veckan med daglig planering av Ironcoach Christian Malmström. På måndagen testade jag att springa hem från jobbet men att springa i 90 minuter på asfaltterad väg var ingen höjdare för mina knä ooch vrister så där kommer jag behöva planera om till kommande veckor. Var dock ett rekord för mig både gällande tid och sträcka, 11 km på 90 min med en maxpuls på 146 bpm. Härligt!
 
Nu är det fortsatt fokus på planering och träning under kommande veckor!