Mörka tider

Våra smarta telefoner har ställt om sig till vintertid och det är inte många timmar dagsljus som finns över till träning efter att arbetsdagen är slut. Jag hörde att Jonas Colting förslaget att vi skulle gå över till Kazakstantid (eller något liknande land) och därmed ha ljust från kl 12 till kl 21 istället! Smart :-)
 
Löpningen går bra att göra i mörker, jag sätter på mig min pannlampa och ger mig ut i kvällens mörker med en spännande ljudbok i lurarna. Jag har för övrigt väldigt svårt att lyssna på musik när jag tränar, det gör mig uttråkad på bara några minuter. 
 
Senaste veckan har jag gjort tre simpass, ett löppass och ett brickpass med cykling och löpning. Från måndag 14 november kör jag igång med träningsprogrammet från Ironcoach Christian Malmström. Jag tänkte skriva lite mer om det i nästa inlägg men det känns jäkligt kul att komma igång på riktigt! 
 
Första delen i brickpasset avklarat och likt ett Skiathlon på skidor var det ett snabbt "skidbyte" och sen ut på löparrundan
 
Cykelträningen är den del som är tråkigast såhär års. Att sitta på en trainer i förrådet och titta på samma sak hela tiden är inte det bästa för motivationen. Jag försöker lyssna på en bra ljudbok eller titta på något på paddan men det är fortfarande inte så kul. Det är inte ofta det kommer en backe eller lite medvind som ändrar cyklingen. Ska se om jag hittar någon annan att fördriva tiden med och göra några pass tillsammans med. Det är tur jag har en mountainbike så jag får komma ut och röra på mig lite i härliga naturen. 
 
Här sitter jag och cyklar...
 
...med denna utsikten!