Ny utmaning

Just nu är jag väldigt insnöad på den första delen av en Ironman, simningen. Jag håller fortfarande på att lära mig grunderna och jobbar mycket med teknik på simpassen men tittar jag tillbaka på de pass jag gjorde för ett par månader sedan så har jag utvecklats en hel del. Igår simmade jag totalt 1500 meter fördelat på följande upplägg:
 
Uppvärming 100 m
Teknik, armtag (frekvens och isättning) med dolme 600 m
Intervaller 10x50 m med starttider på varannan minut oavsett tempo
Axelträning och armar 300 m med paddlar
 
Tittade i min träningslogg och såg att mitt första pass var 200 m totalt så lite har jag gjort rätt på den tiden jag tränat. 
 
Jag har fått många kommentarer om min cykelresa från Hällevik till Kalmar och jag har förstått att många följde mig på min resa. Detta har gjort att jag till sommaren tänkte göra en ny resa fast nu i vatten. Jag har gjort ett par förslag nedan så kommentera gärna vilket just du tycker ska vara den resa jag ska göra. 
 
Hörvik-Hanö
 
Nogersund-Hanö
 
Hällevik-Nogersund
 
Hällevik-Torsö
 
Hällevik-Sandviken
 
Kommentera här på bloggen eller i länken på Facebook så har vi en liten omröstning. Vill du följa med mig på simturen så är det bara att anmäla sitt intresse så hör jag av mig när det närmar sig. 
 
En annan rolig händelse från helgen är att en person kontaktade mig och sa att hen blivit inspirerad av min resa och nu skulle göra en satsning mot Ironman Kalmar. Jag önskar dig lycka till och att vi kan göra många pass tillsammans framöver. 
 
Anonym

Det hade ju varit magiskt med Hörvik-Hanö! Inte många som kan bocka av det på "to Do list"

Jimmy Schön

Det tar sig verkligen med din simning skoj!

Jag är på vilken sträcka du väljer att simma men Hanösimningen låter mest lockande :). Vi behöver ordna med följebåt bara man syns mycket dåligt därute ingen båtar som räknar med att folk ligger och vevar mellan Hanö och fastlandet.