Ironcoach

Igår hade jag ett första möte med en herre vid namn Christian Malmström från Karlskrona. Christian driver sedan ett tag tillbaka företaget Ironcoach där han hjälper människor att nå sina mål och nu ska han coacha mig under min resa mot Ironman 2018. Christian har, bland mycket annat, genomfört nio Iromantävlingar (bästa tid 8 h 33 min), svart tröja i Norseman (sök upp Norseman på youtube så ser du vad det innebär) och är i år kvalificerad till den största av alla Ironmantävlingar på Hawaii. Han har även en certifiering från Iroman University (jo, det finns faktiskt, ta en titt här om du vill läsa mer https://university.ironman.com) Det ska bli väldigt spännande att få jobba dessa åren tillsammans med honom och se hur han kan utveckla mig.
 
 
En av mina första tankar när jag inledde min satsning mot Ironman Kalmar 2018 var att träna ett år på egen hand för att sedan hoppa på ett upplägg som Ironcoach under det andra året. Efter övervägande med mig själv och med min kloka fru har vi kommit fram till hur viktigt det är att få ut maximalt av varje träningstimme och där kommer Christian och Ironcoach spela en viktig roll. Läs mer om Ironcoach på www.ironcoach.se
 
Antalet träningstimmar kommer inledningsvis landa på ca sju timmar per vecka och därefter ökas på efterhand. Då är det viktigt att varje timme är planerad och anpassad för att utveckla mig på bästa sätt. Skulle träningen genomförts med egen planering tror jag det skulle bli lite för mycket av "mellanmjölkträning" som inte gav mig lika mycket.
 
Tittade på väderprognosen inför lördagens cykling till Kalmar och det ser ut att bli regn, i alla fall de första timmarna. Tror jag kommer ge mig av oavsett väder och ska försöka sitta på cykeln senast kl 05:30. Knappade in Hällevik och Kalmar i Garmin Connects program där enga banor kan läggas upp och sedan tankas över i cykeldatorn. Tekniken kan vara till stor hjälp i många lägen och detta är ett av dem!
 
 
 
 
 
cykling - ironcoach - ironman - kalmar - sölvesborg