Nu börjar det - på riktigt

Under sommaren och sensommaren har jag tränat på i egen takt och efter egen förmåga. Som ni läst i tidigare inlägg har jag inlett ett samarbete med Ironcoach Christian Malmström och denna vecka är första veckan som jag tränar efter hans upplägg. Jag har som mål att varje vecka lägga upp min tänkta träningsplan här på bloggen för att sedan reflektera över träningen efterhand.
 
Måndag
Löpning 2 km under MAF-puls (146 bpm)
Gym med fokus på mage, korsrygg, ben och axlar.
Kettlebell (KB) Tvåarmssvingar
KB Enarmssvingar
Turkish Get up
Front squat
Russian Twist
Enbenslyft på rygg
Bensparkar framsida, baksida, insida och utsida i Cable Cross
 
Tisdag
Vilodag då kvällsarbete står på schemat
 
Onsdag
Cykling 2 h under MAF-puls (141 bpm)
2 km löpning under MAF-puls
 
Torsdag
Simning teknik Bromölla
 
Fredag (Morgonträning)
Cykling 2 h under MAF-puls
 
Lördag
Vilodag (promenad med hund och familj)
 
Söndag
Cykling 2-4 h under MAF-puls
 
All träning sker med så kallad lågpulsträning och så kommer träningen vara under hösten och vintern. Löpningen är relativt kort men jag behöver långsamt vänja mig och speciellt min fot vid påfrestningen.
 
Totalt är det ca 10 timmars träning.
 
Härlig utsikt från löpbandet på ON Training Beach i Hörvik under måndagens träning
Kettlebells i olika färger och tyngder erbjuder en mångsidig träning för hela kroppen med enkla rörelser som alla klarar