Ny familjemedlem!

Veckan är slut och och det är dags för en summering. Totalt har det blivit tio timmars träning vilket jag är nöjd med och var det mål jag satte upp. Det har dock inte blivit någon simning men från 20 september har Sölvesborgs CSK, där jag är medlem, tider i simhallen i Bromölla och då kommer jag ha som mål att simma två dagar i veckan. 
 
Veckans träning har fördelats enligt följande
Cykling 8 timmar och totalt 187,7 km
Löpning 1 timme och totalt 9,1 km
Styrketräning 1 timme
 
För att få ihop vardagspusslet tränar jag gärna tidigt på morgonen. Det gör att jag, trots att passen ibland är på fyra-fem timmar, får mycket tid med familjen och till sådant som krävs för att vardagen ska fungera. Idag tog jag dock sovmorgon och gick inte upp förrän kl 06:00 och gav mig sedan iväg kl 06:45 på ett cykelpass där 100 km på ca fyra timmar stod på schemat. Kände mig pigg trots att jag tränat fyra dagar i rad. Styrde cykeln mot Åhus och med det fina septembervädret som inte vill släppa sitt grepp om oss var det en ren fröjd. Min MAF-puls för cykel ligger på 141 bpm men även om jag tryckte på rejält och körde i 30-35 km/h så gick pulsen knappt över 130 bpm. En rätt skön känsla att mata på utan att bli trött. 
 
Det var tomt på vägarna mot Åhus, här utanför Tosteberga där jag stannade för att lätta lite på trycket. 
 
I lördags gav jag ut på en löptur mitt på dagens trots att det var rejält varmt ute. Löpningen känns bättre än väntat och jag körde på i 4,3 km på Stiby-Backe. Är magiskt fint att springa där och ibland glömmer jag bort att jag springer och kommer på mig att njuta av omgivningen istället. Har du inte varit där så tycker jag du ska bege dig dit det på en löptur eller promenad. 
 
Magi på Stiby-Backe under lördagens löprunda 
 
En superkul grej jag tänkte avsluta med är att min kära fru Cecilia blivit med cykel. Jag har varit på henne under minst ett års tid men hon har vägrat att ens tänka tanken. När jag för en vecka sedan cyklade till Kalmar (nästan iallafall) blev jag därför väldigt överraskad när hon lite försynt sa, jag tror jag skulle vilja testa på cykling... Självklart!, sa jag och efter lite provrundor i veckan är hon nu fast och vill ut och cykla hela tiden. Cecilia, jag har hela tiden sagt att om du bara testar kommer du bli biten, det blir alla!