Livet på en cykel... eller fyra!

Jag har gjort det igen. Det som alla vi gör ibland fast att vi kanske inte borde. Fast att vi vet att det funkar utan så gör vi det ändå. Jag har köpt en cykel till. Min fjärde cykel är det men det är lite som med skor för vissa, du måste ha en som passar till varje tillfälle. Jag tycker följande talessätt är bra att leva efter:
 
Mycket kloka ord
 
Den senaste cykeln i förrådet är en Trek DS 3 vilket är en såkallad hybridcykel. Syftet med investeringen är att starta en ny del av mitt liv. Jag har lagt ut min bil till försäljning (behöver du en liten pålitlig bil så hör av dig, den finns kvar!) och kommer framöver cykla till jobbet och annat på några mils radie. Det kommer säkerligen bli en utmaning emellanåt och några svordomar kommer säkert komma någon gång men jag har pratat om detta länge och nu gjorde jag slag i saken. Motivationen är på topp och det är en härlig känsla att komma till jobbet med mycket friskluft i lungorna. 
 
Trek DS 3, min nya kamrat 
 
För att kunna lämna på dagis har jag även köpt en cykelvagn som Matheus kan åka i. Han tycker det är superkul men vi får se vad han säger en regnig dag i november... Tror detta kommer ge lite friskvård som aldrig är fel och att transportträna är ett sätt att spara tid. 
 
Matheus i sin vagn
 
Den obligatoriska knärapporten är dyster. Det small till i det under Matheus simskola för en dryg vecka sedan och i måndags var det åter dags för besök på Valjehälsan. Ett försök gjordes att tömma det på vätska men läkaren lyckades inte komma in i leden och efter att ha grävt runt med sprutan skickades jag vidare till akuten i Kristianstad. Där misstänkte de menisken men vägrade röntga då jag inte fick låsningar. Har nu fått kallelse till en ortopedläkare nästa fredag så vi får se vad han säger. Ironman Jönköping närmar sig dock med stormsteg och just nu känns det inte så troligt att jag kommer kunna genomföra tävlingen. Dock är hoppet det sista som överger mig och jag kommer kämpa på så länge det finns en minimalisk chans!