Besök på ortopeden

Även om solen skiner och vi går mot sommar så är värmen frånvarande och vinden biter i rejält. Jag har under hela vintern suttit i förrådet och cyklat på min trainer så känslan att få ge sig ut på vägarna går troligen att likställa med vårens kosläpp. Under söndagens pass blev det 49 km och trots solsken höll sig temperaturen under nollan nästan hela rundan. Får väl påpeka att vinden var i princip noll under större delen av rundan så kyleffekten var inte så farligt stor. Fryser mestadels om fötterna när jag cyklar trots skoöverdrag men det kan jag leva med. Att få ge sig iväg ett par timmar ensam på cykeln är något av en frihetskänsla. 
 
För den prylintresserade kan jag meddela att jag köpt nya cykelskor från Bontrager. Har kört två rundor med dem nu och med lite småjusteringar på klossarna tror jag de kommer bli kalasbra. Jag har tidigare kört med SPD-pedaler både på min MTB och på min racer. Litar inte på dem till hundra procent dock när jag drar med full kraft i uppförsbackarna så nya skor och nya pedaler känns bra. 
 
 
Bild från helgens runda
 
Vi kör vidare med nya prylar då jag under förra veckan fick leverans av min våtdräkt. Har köpt en TYR Hurricane C3 som jag hoppas ska hjälpa mig fram genom vattnet. Jag har ännu inte provat den så jag kan bara erbjuda en bild utan Anders i. 
 
 
Avslutar med knärapporten. Besökte Ortopeden för en dryg vecka sedan och läkaren misstänker samma sak som mig, nämligen att menisken är skadad. Jag blev lovad magnetröntgen inom två till tre veckor och därefter troligen operation. Återkommer i frågan efter röntgen!